2019. szeptember 22., vasárnap

Tegnap véget ért a Fogadj el! Vörös Pöttyös kiadásának a borítótervező pályázata. Nagyon sok szuper terv érkezett, köszönöm mindenkinek, aki időt és energiát szánt a tervezésre, és persze a lelkes kommentelőknek, lájkolóknak is.

Bevallom, most nem volt egyszerű ez a pályázat számomra, mert a Szivárvány körös borító nagyon a szívemhez nőtt, és féltem tőle, hogy érkezik-e olyan jó terv, mint amit anno Lívia megalkotott. Nos, úgy érzem sikerült méltó tervet találni :) Íme a top5!



5. Cserti Melinda
Amit én itt a legjobban imádok, az alapkoncepció. Ötletes, hogy függőleges a cím, a betűtípussal sincs gondom. A modellek közül Petra stimmel, Dávid sajnos kevésbé.



4. Ambrús Renáta
Petra érzésem szerint nagyon el lett találva, örülök, hogy a srácok is megjelennek a borítón. Tetszenek a színei, olyan harmonikus minden. Amiért nem került előrébb az, hogy a középső sáv miatt kicsit úgy érzem, hasonló az eredeti borítóhoz.



3. Pop Alexandra
Az ötlet szerintem itt is tökéletes, sőt, a sziluettet zseniálisnak érzem. Azt is imádom, hogy a háttérben szövegek vannak. De sajnos a borító a szememben kicsit kidolgozatlan. Egyrészt a cím kiírása, másrészt a háttér, mert simán gondolhatja az olvasó, hogy "victim bullying" a kötet címe. Ha úgy lett volna megoldva a szöveg, mint a Fedőneve Verity köteten, és magyarul, szerintem előrébb jut a borító. De a koncepció számomra így is nagyon kedves.



2. Itvás Éva
Annyi mindent imádok ebben a borítóban! A modelleket, a színeket, a betű tipográfiáját. Konkrétan a G betű szára Dávid feje felett szerintem mindent visz. Nincs mibe belekötnöm, ha a kiadó netán ezt a borítót választja a könyvhöz, én akkor is hihetetlenül boldog leszek.




1. Ujhelyi-Poór Veronika
Egyetlen dolgot nem szeretek ebben a tervben: a cím kiírását. Ezen felül szerintem telitalálat a törött ttükörben megbúvó arcok, a golyó ütötte lyuk, ami jól rezonál a történetre. A modellek tekintete is nagyon intenzív. És külön szeretem a színeket, ahogy a sötét háttér, és a karakterek kék szeme dominál. Szerelem volt első látásra a borító, de Itvás Éva tervét is nagyon szeretem ám - baromi nehéz volt a döntés.

Szerencsére a végső döntést a kiadóvezető, Katona Ildikó hozza meg. Én pedig köszönöm a sok tervet, csodásak vagytok!