2021. szeptember 27., hétfő

Amennyiben a vírushelyzet is lehetővé teszi, még idén megjelenik tőlem egy új LMBTQ Rubin Pöttyös, ami a Nincs hozzád hasonló címet viseli. A történetet még 2019 őszén írtam, és éppen most zajlik a szöveg újbóli átnézése Póczek Csilla szerkesztővel, hogy a lehető legjobb lehessen a kötet.


És miről szól a regény? A főhőse a 25 éves Csongor, aki fordítóként dolgozik. Egy túlsúlyos srácról van szó, aki egy kávézóban ismeri meg Kristófot, a helyes baristát, aki rögtön felkelti a figyelmét. Végül csak közel kerülnek egymáshoz, és Csongor végre igazán boldog lehetne, de hamarosan lehetetlen döntéshelyzetbe kerül, és még ő sem igazán tudja, hogy mi lenne a helyes lépés.

Bár első blikkre talán úgy tűnhet, hogy a regény egy "Túl szép másolat" a két főhős közti súlykülönbség miatt, de megígérhetem nektek, hogy kifejezetten eltérő a két történet, erre különösen nagy figyelmet fordítottam az írás során, mert nem akartam önmagam ismételni. (Bár, ha belegondolunk, egy átlagos testalkatú író sem magyarázkodik, ha több olyan regényt ír, amiben átlagos testalkatú főhősöket szerepeltet, szóval nekem se kéne, ugye? ;))

Azt hiszem bátran ki merem jelenteni, hogy az Élni akarok mellett a Nincs hozzád hasonló a legjobb és a legérettebb regényem, én legalábbis így érzem, de nyilván ti, vagyis az olvasók döntitek majd el, hogy ez így van-e. Ezért is várom nagyon a megjelenést, jó lesz látni a leveleiteket és a molyos értékeléseket.

Egy biztos, a kötet több komoly témát érint, és mellékszálon is igyekeztem behozni ezeket a témákat, például Csongor legjobb barátja, Rebeka egy fiatal anyuka, aki próbál lavírozni a család/gyereknevelés és az "énidő" között. No de nem lövök le minden poént előre, a regényben majd megtudjátok ;)

És kinek ajánlanám elolvasásra a Nincs hozzád hasonlót? Azoknak, akik szerették az eddigi regényeimet, mindenképpen. Bár ez egy kicsit más lesz, mint amiket eddig írtam, de bízom benne, hogy szeretitek majd Csongor és Kristóf történetét. 

Funfact: eredetileg csak 2 fejezet lett volna Kristóf nézőpontban a történetben, viszont éppen mostanság írok pár új jelenetet Kristóffal, ez is a szerkesztőm, Csilla ötlete volt. Van egy olyan érzésem, hogy ezeket szeretitek majd a legjobban.

És mikor fog megjelenni a könyv? Ha minden jól alakul, decemberben, de hát, a koronavírus helyzet óta nagyon nehéz bármit is megígérni. Bízom benne, hogy még idén olvashatjátok.