2021. október 15., péntek

Tegnap véget ért az új Rubin Pöttyös regényem, a Nincs hozzád hasonló borítótervező pályázata. Összesen 87 terv érkezett, ráadásul szebbnél szebbek, így nem is volt egyszerű győztest választani.

Végül öt kedvencet tudtam kiemelni, ezeket (némi apróbb változtatások után) teljesen el tudnám képzelni a könyvön. Íme a kedvenceim!

5. Czender Dániel

Tudom, sokan ódzkodtok a "pucér pasis" borítóktól, de nekem alapvetően nincs velük problémám, ha ízlésesen van megcsinálva és jó a kép, és szerencsére Dániel tervét is sok lájkkal jutalmaztátok. A képet itt nagyon szeretem, a cím betűtípusa az, ami sajnos nem igazán passzol.

4. Ofra Dóra

Nagyon sok lájkot kapott tőletek ennek a tervnek az eredeti verziója, amin kávészemek is voltak. Nekem ez a sima verzió tetszett jobban, a háttér és a madarak eladják nekem a sztorit. Egyedül a cím betűtípusa az, ami sajnos nekem nem igazán tetszik.

3. Péter Barbara

Az egyszerűség sokszor gyönyörködtet, és ezt éreztem Barbara tervénél is. Nagyon cuki a kép, tetszik, ahogy az origami szív árnyékot vet, és átjön a fény közte. Itt is a cím betűtípusa az, amit átdolgoznék, de az alapkoncepciót szeretem.

2. Halász Szandra

Imádom ennek a borítónak a kreativitását, a cím itt nagyon ötletesen jelenik meg. A kék szín is bejön, az egyetlen problémám a tervvel, hogy nekem ez inkább női kéznek tűnik, de üsse kavics, hiszen a koncepció teljesen egyben van.

1. Vörös Zsófia

Imádom ennek a borítónak a kreativitását, hiszen az origami madáron egy olyan kézzel írott idézet szerepel, amit korábban megosztottam a könyvből a Facebook oldalamon. A cím betűtípusa is telitalálat, a Nincs különösen szép lett, és a modell is szimpatikus, ráadásul nem látjuk teljesen az arcát, így némileg titokzatos is. Ez a borító érzésem szerint nagyon egyben van, pár apróságot módosítanék rajta (pl. egységesebb háttér), de mindent egybevéve boldog lennék, ha Zsófia terve kerülhetne fel a könyvre.

Gratulálok tehát Zsófinak, a nyereménye egy példány a könyvből. A végső döntést most is Katona Ildikó, a Könyvmolyképző Kiadó vezetője hozza meg, amint új hírt tudok akár erről, akár a megjelenés időpontjáról, a Facebook oldalamon közlöm veletek.

Köszönöm ám a többi tervezőnek is a sok szép tervet, az olvasóknak pedig azt, hogy végig figyelemmel kísértétek a borítótervező pályázatot. Öröm azt is látni, hogy várjátok Csongor és Kristóf történetét, remélem sokatoknál lesz nagy kedvenc!