2022. február 12., szombat

 Bő két éve kaptam a jó hírt Katona Ildikótól, a Könyvmolyképző Kiadó vezetőjétől, miszerint a debütáló regényem, a Fogadj el! megjelenhet Vörös Pöttyös kiadásban is. A covid miatt sajnos tolódott a kiadás, de most, 2022. február 18-án végre országosan is kapható lesz az új kiadás. Ide kattintva már rendelhető is.

Gondolom több kérdés is felmerült bennetek az új kiadás kapcsán, ezekre próbálok most választ adni. 

Miért kellett ez az új kiadás?

Elsősorban azért, mert 18-as karika volt az eredeti borítón, holott a története mindezt nem indokolta. Az elmúlt évek során rengeteg visszajelzést kaptam ezzel kapcsolatban, sok olvasót tántorított el a 18-as karika, több szülő emiatt félve vette meg a könyvet. Pedig ez egy young adult történet, éppen ezért az ezt törömítő Vörös Pöttyösök között van a helye. Éppen ezért örülök nagyon a megjelenésnek, mert most tényleg mindenkihez eljuthat.

Ez a könyv tényleg olvasható 18 év alatt?

Szerintem igen. A főszereplők 15 évesek, az iskolai bullying van a középpontba állítva. Az iskolai lövöldözős szál lelkileg megterhelő lehet, de szerintem 16 év felett bőven megbírkózik vele egy erősebb lelkű olvasó, annál is inkább, mert a filmekben és sorozatokban ennél bőven durvább tartalmakkal is lehet találkozni. 

Ami az LMBTQ szálat illeti, nem történik Dávid és Áron között szex, és bár a romantikus szál köztük alakult ki, nem érzem azt, hogy 18 év alatt ezt ne olvashatná el bárki. Nyilván tudjuk, hogy a komány erről másként vélekedik, ezért került a homofób törvény miatt a hátsó borítóra ez a szöveg: "Kizárólag felnőtt olvasóinknak ajánljuk". De én személy szerint 16 éves kortól bárkinek merem ajánlani.

Miért kapott új borítót a könyv?

Az eredeti borítót szerintem nagyon sokan szeretjük, én is oda és vissza vagyok érte. Annyira jól elkapta Lívia a könyv hangulatát! Egy új borító viszont nagyon jó promóciós eszköz a könyv népszerűsítésére. Egyrészt az olvasó megkapja a választás szabadságát, másfelől így sikerülhet új olvasókat bevonzani, például azt, akinek az előző borító nem tetszett, vagy éppen meglátja Veronika borítóját és rögtön felcsillan a szeme, hogy "na ez mi lehet?". És én személy szerint úgy érzem, ez a borító is gyönyörű lett.

Történt valamilyen változás a szövegben?

Ez egy olyan pont volt, amin nagyon sokat gondolkodtam, amikor megtudtam az újrakiadás hírét. A Fogadj el! volt az első regényem, és én is tudom, hogy nem tökéletes. Ha ma írnám meg, a mai tudásommal, sokkal jobb lenne a történet, ebben biztos vagyok.

Szóba került az, hogy kapjon-e a kötet egy újraszerkesztést, írjam-e át teljesen az egészet? Végül ezt elvetettük, mert ahogy Katona Ildikó mondta nekem, ez a történet egyszer már megszületett, és így okozott sok embernek nagy örömet. Ráadásul sok dolgot (például a szereplők kora) nem is javíthatnék, mert köt az idővonal a Mikrofonpróba, és benne Dávid és Áron történetszála miatt.

Pár módosítás azért történt. Ahogy arra ígéretet tettem, kikerült a szövegből a "szentfazék" jelző, amivel Annát illették a karakterek, mert sértette egy katolikus olvasómat. Pár egyéb kifejezés és hasonlat is javítva lett, illetve pár konkrét hiba is javításra került, mint az elhíresült Corvinusos és Zrínyis eset. Tehát teljes átírás nem történt, pár helyen viszont módosult az eredeti szöveg.

Milyen extra tartalom van a kötetben?

Két ajándék novella került bele a kötetbe. Az egyik egy tükörjelenet, Dávid és Áron első csókját mutatja be, de ezúttal Áron szemén át. Remélem érdekes lesz belepillantani a fiú lelkébe, hogy ő miként élte át azt, hogy egyre jobban komolyodnak a Dávid iránti érzései. A másik novella alapját olvashattátok korábban a blogon, de ez szerkesztve és bővítve lett. Ez is az első csók napján játszódik, Dávid nézőpontú, és itt egy Dávid & Áron romantikus találkozásról olvashattok.

* Megjött a kedved a könyvhöz? Csapj le rá most! :) *